interneto svetainių, el. parduotuvių kūrimas

Blogas

Kaip sukurti sėkmingą elektroninę parduotuvę?


El. parduotuvių kūrimas

Daugelis žmonių, nusprendusių užsiimti internetine prekyba, galvoja kad tam tereikia surasti, kas sukurs elektroninę parduotuvę. Iš tiesų patį internetinį puslapį galima įsigyti visai paprastai. Tačiau tai tik vienas iš daugelio darbų, reikalingų sėkmingam el. komercijos projekto funkcionavimui.

Taigi ko reikia, norint pradėti internetinę prekybą?

  • Internetinio marketingo strategijos
  • Pačios el. parduotuvės sukūrimo
  • Turinio parengimo ir sukėlimo
  • El. parduotuvės priežiūros ir administravimo

Internetinis marketingas

Marketingas yra bet kokios prekybos varomoji jėga. Tačiau internetinėje prekyboje - jis dar svarbesnis. Atidarius fizinę parduotuvę kokiame nors prekybos centre, automatiškai atsiras pirkėjų - tiesiog pro šalį einantys žmonės jus pastebės ir užeis. Tuo tarpu atidarius elektroninę parduotuvę, lankytojai savaime neateis. Internetinės parduotuvės atidarymas - tai tarsi realios parduotuvės pastatymas viduryje miško. Nesvarbu kokia ji bus - ar visai paprasta ir sukurta per vieną dieną, ar labai sudėtinga ir išdailinta iki detalių, lankytojus į ją turėsite atvesti jūs patys.

Lankytojų pritraukimo būdų internete yra daug. Galima tiesiog pirkti lankytojų srautą, mokant už banerių ar reklamų paieškos sistemose paspaudimus. Tai pats greičiausias ir paprasčiausias, bet ir vienas brangiausių būdų atvesti lankytojus. Galima reklamuotis socialiniuose tinkluose. Tokiu būdu sąlyginai nebrangiai galima gauti nemažą lankytojų srautą. Tačiau socialinių tinklų srautas dažnai būna prastos kokybės - mažai lankytojų realiai perka. Kaip taisyklė, didžioji dalis lankytojų bet kokioje svetainėje ateina iš paieškos sistemų. Todėl optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) - vienas svarbiausių darbų, nesvarbu ar bus naudojamos kitos marketinginės priemonės. Ilgalaikėje perspektyvoje tai pats naudingiausias ir tikslingiausią lankytojų srautą atvedantis būdas. Tačiau SEO yra ilgas procesas, el. parduotuvė gali ir neišgyventi iki tada, kol pasijaus jo rezultatai. Galima užsiimti marketingu elektroniniu paštu, tačiau tai labiau tinka darbui su jau esamais klientais, nes naujienlaiškių siuntinėjimas pašaliniams asmenims, kitaip tariant spamas, turi mažą efektyvumą.

Ir čia tik keletas populiariausių internetinio marketingo priemonių. Norint užsitikrinti stabilius pardavimus, reikia naudoti įvairius lankytojų pritraukimo būdus, priklausomai nuo el. parduotuvės tipo, tikslinės auditorijos, turimo įdirbio.

Internetinis marketingas - daug laiko ir investicijų reikalaujantis darbas. Būtent dėl to, kad ir ką sakytų įvairiausios reklamos, neįmanoma atidaryti elektroninės parduotuvės pigiai. Nors patį internetinį puslapį ir įsigysite nebrangiai, tačiau lankytojų pritraukimas vis tiek pareikalaus arba daug lėšų, arba daug žinių ir asmeninio darbo. Ir žinių reikės gana specifinių. Dažnai tenka girdėti sakant, kad internetinės svetainės sukūrimui pasamdysiu specialistą, o pareklamuoti jau galėsiu ir pats. Tačiau neturint patirties internetiniame marketinge, galima išleisti visą reklamos biudžetą per kelias dienas ir negauti pastebimos naudos.

Todėl svarbiausias klausimas, į kurį reikia atsakyti dar prieš pradedant elektroninės parduotuvės kūrimo darbus - ar žinote kaip pritrauksite pirkėjus ir ar turite tam pakankamą biudžetą? Jei ne, tai pradėkite domėtis ne el. parduotuvės išvaizda ar funkcijomis, o internetinės reklamos būdais ir efektyvumu, arba įmonių, teikiančių internetinio marketingo paslaugas, kainomis.

El. parduotuvės sukūrimas

Pačios el. parduotuvės techninių sprendimų gali būti įvairių - nuo paprastos šabloninės svetainės iki sudėtingos unikalios sistemos. Visi jie turi savo nišą ir įmanoma sukurti sėkmingą el. komercijos projektą, naudojant bet kurį iš jų. Tačiau reikia suprasti kokiam verslo modeliui kiekvienas iš šių sprendimų tinka.

Jei tai parduotuvė, atstovaujantį kažkokį prekės ženklą, tai reikės unikalaus dizaino, atliekančio reprezentacinę funkciją. Jei tai universali parduotuvė, kuri lankytojus vilioja tiesiog prekių asortimentu ir kainomis - galbūt ir šabloninė parduotuvė tenkins poreikius. O jei reikia nestandartinių funkcijų, sąsajų su tiekėjais, buhalterija ir kitomis sistemomis, ko gero, prireiks unikalaus sprendimo. Reikia atsižvelgti ir į parduotuvės tobulinimo planus, pasirinktą marketingo strategiją - tai taip pat gali pareikalauti skirtingų techninių sprendimų.

Todėl kuriant el. parduotuvę reikia iš karto pagalvoti ar pasirinkta el. komercijos platforma leis įgyvendinti užsibrėžtus tikslus. Nes pasirinkus pigiausią variantą, vėliau gali tekti išleisti daug daugiau pinigų jį modifikuojant, ar net viską nugriauti ir daryti iš naujo.

El. parduotuvės kūrimo darbams vertėtų skirti panašią biudžeto dalį, kaip ir marketingui. Mat priešingu atveju resursai bus panaudojami neefektyviai. Marketingas - tai kas atveda lankytojus į el. parduotuvę, o nuo pačios el. parduotuvės įgyvendinimo priklauso konversijos (koks procentas lankytojų pirks). Paskyrus daug lėšų reklamai, bet pačią parduotuvę padarius prastai, konversijos bus mažos. O sukūrus kokybišką el. parduotuvę, tačiau neturint pakankamai lankytojų, pardavimai irgi bus nedideli. Todėl geriausius rezultatus atneš proporcingai paskirstytos išlaidos.

Turinio parengimas ir sukėlimas

Kad reiks parengti ir sukelti prekių aprašymus ir kitą informaciją, supranta visi. Tačiau užsakovai dažai neįvertina šių darbų svarbos ir mąsto. Juk turinys ir yra būtent tai, ką internetinėje svetainėje mato lankytojai. Todėl nekokybiškos nuotraukos bei negražiai suredaguotas tekstas gali sugadinti net puikiai techniškai įgyvendintos el. parduotuvės įvaizdį.

Žinoma, jei tiekėjas suteikia prekių nuotraukas ir aprašymus, tada viskas gana paprasta - tereikia juos tik įkelti. Tačiau prekių net nedidelėse el. parduotuvėse būna šimtai ir tūkstančiai, todėl vien informacijos suvedimas užims daug laiko. O jei reiks fotografuoti prekes, kurti unikalius aprašymus (o tai pageidautina seo tikslais), tai toks darbas gali pareikalauti net daugiau išlaidų, nei pačios el. parduotuvės sukūrimas.

Kadangi paieškos sistemos skiria vis didesnį dėmesį turiniui, tai netgi el. parduotuvės dažnai neapsiriboja vien prekėmis, bet turi ir savo tematiką atitinkančių straipsnių. Atsiranda blogų skiltys, prekių kategorijų aprašymai, gamintojų pristatymai. O tai vėlgi papildomas darbas.

Todėl norint turėti kokybišką el. parduotuvę, į informacijos parengimą ir suvedimą irgi reikia žiūrėti atsakingai ir įvertinti, ar sugebėsite tai atlikti savo jėgomis arba kiek kainuos samdyti šiam darbui web sprendimų įmonę.

El. parduotuvės priežiūra ir administravimas

Kartais užsakovams, netgi turintiems realias parduotuves, atrodo, kad internetinė parduotuvė prekiaus pati savaime. Iš tiesų jai, kaip ir realiai parduotuvei, reikia darbuotojų, kurie administruos užsakymus, atnaujins informaciją, atsakinės į pirkėjų paklausimus ir t.t. Ir jei tai ne smulki asmeninė parduotuvė, o rimtas el. komercijos projektas, tai darbo krūvis bus didelis.

Taip pat el. parduotuvei reikia ir techninės priežiūros bei tobulinimo. Pradėjus prekybą, tikrai atrasite nepatogumų parduotuvės veikime, taip prireiks naujų funkcijų. Populiariausios el. parduotuvės, į kurias dauguma lygiuojasi, nestovi vietoje. Net jei sukursite niekuo nenusileidžiančią parduotuvę, rytoj konkurentai jau sugalvos kažką naujo. Todėl įmonė, kurioje užsakysite el. parduotuvę, ne tik atliks vienkartinį el. parduotuvės sukūrimo darbą, o praktiškai turės tapti pastoviu jūsų partneriu vystant el. prekybą.

Norint sukurti sėkmingą el. parduotuvę, reikia suplanuoti ir įvertinti visus šiuos darbus. Numatyti išlaidas reklamai, pasirinkti tinkamą el. parduotuvės techninį sprendimą, paruošti ir sukelti turinį, bei turėti personalą parduotuvės administravimui. Tik subalansuotos pastangos ir dėmesys visiems el. komercijos vystymo aspektams leidžia pasiekti geriausių rezultatų.

Planuojate kurti el. parduotuvę? - Susisiekite su mumis ir pateiksime Jums asmeninį pasiūlymą.